Saturday, March 10, 2012

ملاك برئ



يوم الجمعة ايلي فات كان يوم حافل بالمواقف ايلي تستحق التدوين .. اول موقف حصلنا في اليوم و بجد أثر فيا من جوه بشكل فظيع

كالعادة يعني بركب الكترو في كل تحركاتي .. و ركبنا الترو انا و اختي متوجهين الي وجهتنا
و كالعاده بردو طلع طفل من اطفال الشوارع بيبيع نعناع بس المره دي كانت مختلفة

طلع العربية و وراه شحط كبير و قاله كام كلمه كده و عارف هتنزل فين و راح نازل بكف ايده علي وش الملاك البرئ ده و نزل من العربية...آآآآه يا قلبي آآآآآآآه

انا كنت هعيط و الله .. بعدين بقي ملاكنا البرئ بدأ يوزع النعناع بطريقة اول مره اشوف طفل فيه كل البراءة و الجمال و نظرة العين دي بجد .. فضلت انا و اختي متنحين بنبص علي الولد لحد ما راح اخر العربية و رجع لينا تاني .. و اختي بتقولي فاطمة انا عايزه اخده معانا البيت .. هو ما ينفعش ناخده معانا البيت .. انا بردو مش فاهمة ليه مينفعش ناخده معانا البيت

المهم طلع العربية واحد شحط تاني بيبيع حاجة كده ورق و لا معرفش ايه .. و ملاكي البرئ معدي من جنبه راح الشحط التاني ده نازل بايده -اللهي تتقطع ايده - علي ملاكنا البرئ ده

يعني هو مش كفاية الدنيا بتطلش فيه كده كمان يبقا انتم و الدنيا عليه

كان نفسي اخده في حضني و اطبطب عليه و ابوسه بس مش عارفة ايه ايلي منعني و كنت قاعدة في مكاني متنحه كده

وش الولد ده مش بيفارقني من يومها .. و مش هيفارقني

انا بجد مش عايزه اشوف ملاك بيتشحطت كده و بتضيع برائته و جماله كده في عالم قاسي زي ده


و لسه انا و اختي مش عارفين ليه مينفعش ناخده معانا البيت :(:(:(

!و مش عارفة اعمل ايه

0 comments: