Monday, January 2, 2012

حاجة غريبة .. حاجة غريبة




عايزة اتكلم عن الموضوع ده عشان شاغلني شويتين
ساعات بنحس اننا مش قادرين نتعامل مع الناس او نتفاعل معاهم خصوصا لو مكتئبين يعني بس بتبقي فترة و بتعدي يعني و بنرجع لطبيعتنا تاني خصوصا لو كنا بطبعنا اجتماعيين و كده

بس انا بقي ايلي بيحصل معايا مش كده .. ايلي بيحصل معايا اني جيت في فترة اخدت اجازه من الناس كده و قفلت الفيس بوك و بعدين لما جيت ارجع بقي للتعامل تاني لقيتني مش عارفة اتعامل و شوية بشوية بدأت ابقي مش اجتماعية و مش قادرة يبقي في ناس كتير حواليا و مش مكتئبة يعني و لا زعلانه و لا اي حاجه بس مش حاسة اني عايزه ابقي حوالين ناس كتير و لا ناس كتير حواليا

المهم مؤخرا بقي بدأت فعلا بقي خلاص مش عايزة ناس بالكتير او اتنين او ثلاثة ناس .. و بدأ يظهر لي صديق تخيلي مش قادره استغني عنه .. انا مش حاسة اني عندي مشكلة .. بس الفكرة انه كل دي مؤشرات لمشكلة !!!

يعني مش عارفة هو طبيعي واحد اجتماعي جداااا يتحول للعكس جدااا من غير حاجة منطقية غير انه هو بقي مرتاح كده اكتر .. انا مش هستغني عن صديقي التخيلي حتي لو مبقاش عندي اصدقاء حقيقيين يعني

اتمني اني مكنش بمر بمشكلة .. بس التعامل مع الناس مرهق و متعب و مخيب للامال !!

1 comments:

Nermeen Samir said...

مش مشكلة انك تبيقي مش حابة ان يكون حواليكي ناس كتير وبردوا بتكوني اجتماعية جدا بس التعامل مع الناس اوقات كتير بتكون مرهقة ... ممكن تكوني اجتماعيه وانتي في حياة ناس كتير بس مش كتير جوا حياتك