Saturday, May 23, 2009

فضفضه علي الماشي

لاول مره في حياتي اعرف و احس و افهم يعني ايه حاجه اتكسرت جوانا و عمرها ما هترجع تاني زي الاول مهما حصل
............
بس واحده صحبتي اوي اوي قالتلي حاجه كنت بقول زيها للناس
قالتلي فاكره لما كنا اطفال و بنتعور و نتخرشم و دم بقي و حركات بس دلوقتي كل الجروح دي خفت و ألتئمت و كله تمام صح!
قعدت اضحك ساعتها و اقولها ياااااا تخيلي بقي لو مكنتش خفت كان زمنا دلوقتي حاجه شكلها مرعب بكل المقاييس
...........

بس يا تري جروح و الألم الروح بتمشي عليها قوانين و مقاييس جروح الجسد؟

................
مممممم الصراحه مش عارفه
بس انا من خلال معرفتي بنفسي خلال الفتره الكبيره ايلي عشت فيها معايا
اني بني أدمه عاطفيه جداااااا و دي حاجه ساعات بتبقي حلوه و ساعات بتبقي وحشه اوي
بس ده بيخليني اتأثر بحاجات بسيطه اوي سواء بالسلب او الايجاب
يعني ممكن نظره في عين حد اشوفها تخليني احط الحد دا عندي في مقام عالي اوي و مقرب
او موقف بسيط في ثقه و حب يأثر فيا اوي اوي فوق ما حد يتخيل
و ممكن نظره تانيه تدايقني قوي قوي و تخليني في حاله نفسيه وحشه زي ما اشوف مثلا لو شوفت حد بيبصلي بنظره غيره شديده مني مع انه المفروض اننا اصحاب ازعل قوي من موقف زي ده

كوني شخصيه عاطفيه بيخليني عندي مشاعر كتير قوي طول الوقت و بما اني شخصيه معبره بحتاج اعبر عن مشاعري دي طول الوقت بأي شكل بقي ....... بس مش كل الناس بتتفهم الحته دي فيا
حتي كلامي كله في البلوج عن احساسي و مشاعري و بحب و بكره و كدا يعني
ده مش معناه اني مش عندي افكار و لا نظرات تأمليه فلسفيه في الحيااه
ههههههه حلوه نظرات تأمليه بتنجانيه دي
انا بس ببقي محتاجه اعبر اكتر عن مشاعري اكتر من احتياجي اني اعبر عن افكاري بصفه عامه
بس عشان البلوج متزعلش ولا تزهق و لا حاجه ممكن ابقي اعرض وجهه نظري في بعض الامور و ايلي هتعملي وجع دماغ كالعاده مع البشر

::::::::::::::::::::::
هكتب لست هنا كده عشان منساش

1- ايه رأيك في الراجل المصري الشرقي كزوج؟
2- هنربي اولادنا ازاي؟ و هل احنا قد المسئوليه دي ؟ او هنبقي قدها فعلا لما يجي وقتها؟
3-ازاي نصنع حضاره ؟!ده بقي تحقيق صحفي في الاجازه ان شاء الله و بعدها هبقي اكون وجهه نظري الشخصيه

مش فاكره دلوقتي بقيت الحاجات انا افتكرت الكام حاجه دول عشان كنت بتكلم فيهم مع واحده صاحبتي من فتره و لسه الافكار طازه في ذهني



يااااااااااااااااا افتكرت حاجه مهمه اوي اوي اوي اني محتاجه اليومين دول اواجه مخاوفي عشان اتغلب عليها و استعيد حياتي منها


دي شويه فضفضه علي الماشي ملخبطه و مش متظبطه بس في الاخر هي لحظات مني انا و لذلك احبها و افخر بها علي اي حال

2 comments:

Shahrazad said...

Glad 2 B the first comment :)

Fwaitema as usual like a star in my life ...

7ata lw mtla5bta w msh mtzabta ...

rabna y7fazek w y7miky w yg3alk mn kol taib naseeb :)

2oli Ameen :)

fwitema said...

i am so0o0o0o happy to see u commenting here bgd

ameeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeen :D:D

thanks bgd bgd bgd kiss kiss